Fotkur :)

Har precis haft en lite fotkur, mina fötter är väldigt fula annars så det var verkligen på tiden.

Först började jag med att fylla upp en jätte balja med kokhett vatten och ställde i vardagsrummet (inte mysigt att sitta på toalettsittsen, brukar göra det när jag har bråttom) hällde i lite fotsalt.
Hade även lagt fram en fotfil, nageltång, fotcream, tidning, te och en macka..
Satt i säker 40 min, det är ju lite länge men 20-25 brukar vara lagom annars..

Klippte tånaglarna rakt av och fila sen linjerna, filade sen undersidan och torkade ordentligt med handuken.
Sen på med skön fotkräm, jag använder Scholl finns på Ahlens typ 40 spänn..
Sen är det jätte skönt att sätta på sig ett par sockor.

Uppfriskande

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0