Klassiska stilikoner fort...

Tredje personen jag har valt att ta med är Brigitte Bardot.
Brigitte Bardot
föddes 28 september 1934 i Paris, Frankrike. Hon var en fransk skådespelerska.
Hon har gjort filmer som Viva Maria!, Föraktet, Sanningen, Och gud skapade kvinnan..

Här visar hon upp getingmidjan.... Jag tycker Brigitte körde på lite mer vågad stil men ändå inte för vågad.
Det var enkelt men lite mer färg och form.





Och den fjärde jag ska ta upp är självklart MARILYN MONROE

Marilyn Monroe, egentligen Norma Jeane Mortenson, född 1 juni 1926 i Los Angeles, Kalifornien. Hon dog 5 augusti 1962 i Brentwood, Los Angeles, Kalifornien. Hon var en amerikansk skådespelerska, sångerska och fotomodell.

Hon har gjort filmer som bus stop, Flickan ovanpå, Niagara mfl.

Alla känner ju igen Marilyns stil, tunna tyger med glitter och volanger.
Formerna framhävs och det är extremt kvinnligt.
Svart och vitt var hennes färger.
Högklackat är även ett stort inslag i hennes stil och även röda läppar.


Hon har sagt, "Jag vet inte vem som uppfann höga klackar, men alla män är skyldiga honom mycket."


BADDRÄKT SOM VARIT VÄLDIGT HETT







Kommentarer
Postat av: emelie

Hejsan! det är just nu tävling i min blogg om ett supersnygg halsband, sponsrat från www.finasmycken.nu. Om du blir vinnaren kommer halsbandet skickas direkt till dig från butiken.

all info finna på min blogg!



tack på förhand! kram emelie

2008-08-22 @ 12:43:53
URL: http://emelieberglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0