Skönhetsprodukter!

Tänkte börja hudvårdsprudukterna jag använder för att hålla min hy i någerlunda skick..

Morgon!!!!

På morgonen brukar jag enbart tvätta ansiktet med vatten och sen smörja in mig med Olays dagcream
Fungerar jätte bra om man även ska sminka sig att ha som underlag.


Kvällen!!!!

På kvällen däremot brukar jag använda lite fler produkter.


Jag börjar alltid med att ta bort ögonsminket med Clinique Rinse Off Eye Make Up Solvent 125ml funkar till alla hudtyper. 155-195:- (har tyvärr inte den på bild eftersom den är slut ska köpa en ny när jag åker in till stan)


Sen använder jag Cliniques anti-blemish solutions "cleansing foam mousse nettoyante formule s.o.s
för att få bort smink + smuts ur ansiktet. 200-230:-


Använder sedan Clinique clarifying lotion clarifiante 2  400ml 260-335:-

(Om man ska ha just steg två som hör ihop med de andra ska man ha Clinique Anti-blemish solutions clarifying lotion som är steg 2 av serien för att öppna upp och ta bort smuts ur porer. 215-280:- men jag gillar den jag har bättre för den torkar ur lite och man känner verkligen att man är helt ren.)


Sedan använder är Clinique anti-blemish solutions clearing moisturizer hydratant purifiant formule s.o.s som är en kräm och 3dje steget i serien. 50ml


Använder sedan Cliniques all about eyes för att få piggare och finare hy runt ögonen, jag lägger mig väldigt sent så den fungerar väldigt bra för mig..


Sist av allt så kletar jag på lite ACOS Zinkpasta över de porer eller finnar jag har.
Och sover sedan med detta över natten. Den är verkligen skit bra efter två nätter är finnarna borta..
Finns på apoteket 35:-


Jag tycker clinique är absolut de bästa hudvårdsprodukterna som finns. Jag har provat många olika varianter eftersom min mamma är väldigt mån om sitt ansikte så hon har haft koll på vad jag handlar osv.
Det bästa är att gå till tex Ahlens eller kicks och berätta om sin hy så tar dom fram det absolut bästa åt dig..
Det är dyrt men det är värt det..

Nu kommer jag även med lite billigare varianter som min bror använder.
ACOS tre steg för vanlig hy och måttligt med acne..
min bror har inte en enda finne antagligen för att han använt det här hela tiden sen han var typ 12...
Renar och drar ur porer.
Fungerar på alla hudtyper tydligen och är även billiga. Kostar ca 50-70kr styck


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0